Elke stap doet ertoe

We zijn samen op weg naar de draagbare kunstnier. Daar komen we alleen met jouw hulp. Met onderstaande tips zamel je meer geld in, en dat is hard nodig! Zo zorgen we samen dat elke stap op de Rode Loper ertoe doet.

Start nu!
Geld inzamelen kost tijd. Hoe eerder je start, des te groter de kans dat je je streefbedrag haalt.

Vertel uit je hart
Laat op je actiepagina zien waarom jij je inzet voor nierpatiënten. Plaats een foto van jezelf met daarbij een tekst die uit je hart komt. Zo laat je anderen ervaren dat jouw actie een donatie meer dan waard is. Inspiratie nodig? Kijk op dan eens waarom Lisa, Fabian en Anita meedoen.

Leg de lat hoog met je eerste donatie
Als de eerste donatie een hoog bedrag is, zijn opvolgende donaties ook hoger. Leg de lat daarom juist in het begin hoog: vraag iemand die je goed kent en die enthousiast is over jouw actie om een eerste donatie.

Durf te vragen, aan iedereen!
Zet alle middelen in: email, Facebook, Twitter. Voelt het ongemakkelijk om te vragen om geld? Dat vond Liza ook. Zij liep in 2016 met haar man Tom, hun kindje Mike en haar schoonmoeder mee. "Ik vraag anderen niet graag om hulp. Maar mijn schoonmoeder mailde iedereen die ze kende. Het geld stroomde binnen." Kortom: durf te vragen, aan familie, vrienden, collega's en buren!

Gebruik deze coole materialen
Om je te helpen met je sponsorwerving, hebben we deze materialen gemaakt. Print ze uit en deel ze rond op je werk of in de sportkantine. Of deel ze digitaal via je sociale media.

Wees persoonlijk
Social media zijn fantastisch om je actie bekend te maken, maar voor een donatie werkt persoonlijk contact werkt het beste. Bel, mail of app iedereen die jij om geld vraagt persoonlijk, niet via een groepsmail of -WhatsApp. Vertel over je actie, en dat je nierpatiënten vrijheid gunt. En deel, als het je verhaal ondersteunt, de verhalen van nierpatiënten Mike en Fabian.

Maak doneren makkelijk
Vermeld altijd duidelijk de link naar jouw actiepagina en geef zo nodig uitleg. Je kunt ook contante sponsoring aannemen, en zelf het geld overmaken op je actiepagina.

Vraag nog eens!
Laat je niet ontmoedigen als donaties op zich laten wachten. De meeste mensen doen pas na drie verzoeken een donatie. Herhaal je verzoek dus gerust. Wil je niet dwingend overkomen, maak van je bericht dan een update over je training of streefbedrag - en meld erbij dat je hun steun nog steeds hard nodig hebt.

Tonny en Diana lopen voor hun zus en nichtje: "Wij hebben een groepsapp gemaakt waar we onze wandelprestaties op delen. Zo houden we iedereen op de hoogte."

Geef een goed gevoel terug: bedank je sponsors
Bedank elke sponsor persoonlijk én publiekelijk op jouw social media voor zijn of haar donatie. Dat laat je waardering zien, én inspireert anderen om jouw succesvolle actie ook te steunen. Hier vind je daar ook een leuke digitale post voor.

Stap in de schijnwerpers voor nierpatiënten
Zet je actie in de schijnwerpers. Zet je actie op Facebook,Twitter etc. Bel met de redactie van de lokale media en maak hen enthousiast over je wandeltocht. Beetje verlegen? Bedenk dat je hiermee nierpatiënten en de draagbare kunstnier in de schijnwerpers zet, niet jezelf.

Monique: “Toen ik mijn actie op Facebook deelde, kreeg ik veel likes en positieve reacties. Op mijn verjaardag kreeg ik enthousiaste reacties hierover, maar nog steeds geen donaties. Pas toen ik meteen daarna iedereen persoonlijk een mailtje stuurde met het verzoek om te sponsoren en een link naar mijn actiepagina, volgden de donaties.”

Beter goed gejat, dan slecht bedacht
Kijk hoe anderen succesvol geld inzamelen op Facebook, en vraag daar ook gerust om advies.